اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

سرطان کودکان

نتایج تحقیقات پژوهشگران ایرانی برای نخستین بار در جهان، نشان می دهد که آلودگی هوا مقاومت به انسولین را در کودکان و نوجوانان ایجاد و آنها را مستعد ابتلا به دیابت در سنین بالاتر می کند.
 
زیست بوم: رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر گفت: نتایج تحقیقات پژوهشگران ایرانی برای نخستین بار در جهان، نشان می دهد که آلودگی هوا مقاومت به انسولین را در کودکان و نوجوانان ایجاد و آنها را مستعد ابتلا به دیابت در سنین بالاتر می کند.

 به گزارش ایرنا، دکتر رویا کلیشادی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ایران نیز مطالعاتی که در این زمینه در ژاپن، آمریکا و کانادا انجام شد که نتایج این تحقیق صورت گرفته در پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر ایران را تایید کرد.

 وی که به عنوان پژوهشگر برگزیده غدد و متابولیسم، جایزه رازی دهمین کنگره غدد و متابولیسم را از آن خود کرد، افزود: تحقیقات دیگری در زمینه سایر عوامل محیطی تاثیرگذار بر سلامت افراد جامعه صورت گرفته است که تحقیقات در زمینه تاثیر مصرف دخانیات ازجمله سیگار و قلیان و اضافه وزن و چاقی از جمله آن به شمار می رود.

دهمین همایش بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم امروز چهارشنبه با حضور دکتر علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر فریدون عزیزی رییس پژوهشکده غدد درون ریز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد. این همایش دوم آبان ماه به کار خود پایان می دهد. 
 
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ 

 مطالب مرتبط :

تأثیر آلودگی هوا بر بیش‌فعالی کودکان

مدیر عامل محک از رشد 15 درصدی کودکان مبتلا به سرطان در هر سال خبر داد

عکس - آلودگی هوا و کودکان

 سرطان در کودکان ایرانی بیشتر از متوسط جهانی

ارتباط آلودگی هوا و ضریب هوشی کودکان

افزایش مراجعه کودکان مبتلا به سرطان به بیمارستان‌ها

 کاهش ضریب هوشی کودکان محدوده فرودگاه مهرآباد/ گازوئیل استاندارد از خارج وارد کنیم

کاریکاتور - بنزین،آلودگی هوا و مرگ کودکان

 


نظرات شما عزیزان:

سحرم
ساعت18:18---6 آبان 1393
ba salam like

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:آلودگی هوا,کودکان,دیابت,غدد درون ریز و متابولیسم,انسولین, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.